SFO

Gram SFO ligger i forbindelse med Gram Skole. SFO’en er for elever i 0. - 4. klasse både i almen og specialklasse.  SFO’en har fem pædagoger og en pædagogmedhjælper ansat.

Ind og udmeldelse

Du melder dit barn ind og ud og ændrer moduler på Haderslev Kommunes hjemmeside.

Moduler

Du kan vælge mellem tre moduler i forbindelse med SFO:

• Morgenmodul

• Eftermiddagsmodul

• Heldagsmodul

Modulet kan du ændre efter behov.

Værdisæt

Gram SFO følger Gram Skoles værdisæt, hvor hovedpunkterne er:

• Faglighed

• Fællesskab

• Respekt

• Engagement

Derudover er vi mulighedernes SFO, hvor vi vægter medbestemmelse, selvstændighed og det frie valg. Vi tror på, at den frie leg udvikler børnene og sætter deres sociale kompetencer og “jeg”ets udvikling i højsæde.

Morgen Eftermiddag
Mandag 06.30 - 08.00 13.00 - 16.30
Tirsdag 06.30 - 08.00 14.00 - 16.30
Onsdag 06.30 - 08.00 13.00 - 16.30
Torsdag 06.30 - 08.00 14.00 - 16.30
Fredag 06.30 - 08.00 13.00 - 16.30

Besked ved sygdom og fri

Hvis dit barn har fri eller er syg, er det vigtigt, at du giver SFO’en besked på 2120 9693 eller på Aula, hvor du kan skrive en besked til kontaktbogSFO.

Info om morgen-SFO

Her vægter vi højt, at dit barn får en stille og rolig start på dagen, så barnet bliver klar til skolestart. Vi tilbyder morgenmad, hvor udvalget tager udgangspunkt i Haderslev Kommunes kostpolitik.

Info om eftermiddags-SFO

Om eftermiddagen er der frugtcafé fra SFO’ens start til 15.30. Her spiser børnene deres medbragte eftermiddagsmad.

Eftermiddagen byder både på planlagte og frie aktiviteter, der varierer i løbet af ugen. De faste aktiviteter kan være sæsonpræget, hvor vi fx. om sommeren benytter os af svømmebadet og om vinteren benytter motorik centeret.

Hver dag har vi en planlagt aktivitet på programmet, som børnene kan vælge til eller fra alt efter hvad de ønsker at lave. Vi bestræber os samtidig på, at vores kreative værksted har åbent hver eftermiddag, så de kreative børn kan få lov til at udfolde sig. I perioder vil det kreative værksted være temabestemt af de voksne, og til andre tider får børnene selv mulighed for udfolde sig kreativt med de midler, vi har.